+- +-

+-User

Welcome, Guest.
Please login or register.
 
 
 
Forgot your password?

+-Statistiky návštěvnosti

Members
Total Members: 1076
Latest: josefalc18
New This Month: 265
New This Week: 33
New Today: 6
Stats
Total Posts: 150
Total Topics: 108
Most Online Today: 9
Most Online Ever: 65
(Listopad 23, 2018, 09:52:32 dopoledne)
Users Online
Members: 0
Guests: 5
Total: 5

Autor Téma: Omezení politické reklamy (billboardy) - Otevřený dopis senátoru Václavu Láskovi  (Přečteno 3715 krát)

Listopad 17, 2015, 10:00:11 odpoledne

Offline Filipenský Vít

  • Sám nezmůžu nic, ale když každý pohne stéblem ...
  • Administrator
  • Nový přispěvovatel
  • *****
  • ID uživatele: 1159
  • Příspěvků: 29
  • Karma: 0
  • majitel, ředitel eurogrant.cz vč. tohoto fóra
Vážený pane senátore.
O problematice politické reklamy přemýšlím už velmi dlouho. Váš pokus, který sice trefil do terče, ale bohužel jen asi tak bodovou trojku, mě však vyburcoval k názorové podpoře Vašich snah.

Pokud je ODS proti omezování propagačních kanálů politické reklamy, pak jsem asi něčemu nedobře porozuměl?  A to jsem její člen.

V bodech Vám nastíním několik myšlenek, o kterých jsem bytostně přesvědčen a možná Vám to k něčemu i bude.
  • Je potřeba omezit reklamu pro politické účely jako celek na všech distribučních kanálech tak, aby ovlivňování veřejnosti nebylo prakticky vůbec závislé na finanční síle názorového uskupení.
  • Máte pravdu v argumentaci s „diktátem menšiny“. Ale platí to na veškerých reklamních platformách, nejen na billboardech. Pokud je kanál využíván pro ovlivňování/manipulaci stáda, pak nesmíme chybět, protože když v daném prostoru vznikne vakuum, je levně využito zbylými subjekty, které tak získávají neadekvátně konkurenční výhodu. Ten mechanismus je obecně platný v celém spektru.
  • Volič potřebuje pro svoje rozhodnutí jen dvě základní věci na úrovni distribuce informací pro to, aby vložil hlas a tím i svoji důvěru v člověka/subjekt, který ho má zastupovat.
      • Dostatek informací o vizi, cílech, směrování, záměrech a motivacích politické strany.
      • Zpětnou reflexi toho, co bylo voličům nabízeno v porovnání se skutečností.
    • Obojí lze jednoduše naplnit jediným malým centrálním serverem (klony mohou mít strany na svých serverech, tak aby nebyla možná silová manipulace státu), který poskytne informační bázi jakéhokoli mediálního formátu. Nákladovost takovéto kampaně velmi konverguje k nule a její účinnost velmi vzrůstá ve směru meritokracie, tedy těch, kteří zájem mají.
      • Je to podobné jako vyhrazený čas v TV nebo vyhrazené veřejné plochy. Pro tyto účely by byl vyhrazený serverový prostor s adekvátní konektivitou.
  • Omezení rozpočtu kampaně není prakticky žádným mechanismem.
    • Finanční toky mohou do kampaně natéci postranními/netransparentními kanály a nikdo to neuhlídá.
    • Malým stranám a tím pestrosti (plurality) politického spektra zastropování kampaní nepřinese prakticky skoro nic. Vždy budou s rozpočtem řádově jinde a tím v nerovné pozici.
      • Rovnost by však přineslo, kdyby všichni měli stejný mediální prostor, což je i předmětem mého návrhu.
  • Proti čemu ale stojíme? Možná tušíte, jak moc kyselé jablíčko jste nakousl!
    • Na příkladu nejen bilboardů. Jde o marketing s emocemi. Je to jistý druh manipulace.
      • V obecném náhledu manipulace bude vždy levnější a tím účinnější než reálné záměry a informace o dobré práci odváděné pro stát. Billboard je tomu „čestným předsedou“.
    • Velké strany nechtějí přijít o svojí výhodu velkého rozpočtu využitelného na manipulaci stáda. Kapři si rybník nevypustí.
    • PR agentury často slouží jen jako subjekty pro nasměrování peněz.
    • Reklama v médiích pro účely kampaně nakupuje i budoucí přízeň daných médií.
    • Reklama může být i kanálem, jak dostat peníze politických stran jako malou domů (ANO a jejich media, jiné spřízněné a jinak provázané subjekty mediální, reklamní, PR scény).
    • Opravdu si za peníze chceme koupit všechno, podobně jako je to v Americe? Která lobbistická zájmová skupina/korporace/stát více zaplatí, té budeme rádi přizpůsobovat zákony pro její zájmy a lepší fungování? S čím se to tady vlastně obchoduje? A je to morálnější než reklama v pohřebnictví?
      • Je vůbec v zájmu veřejnosti dělat čím dál větší a dražší divadélko a následně zvolit loutky z toho ansámblu, které vodí právě ti, kteří divadélko platili?
  • K důvodové zprávě:
    • f) Dopad na podnikatelské prostředí bude zásadní.
      • Zpravodajsko-publicistický segment trhu přijde o další nezanedbatelný zdroj příjmů.
      • Vlivové skupiny ztratí přímou legální možnost svoji finanční silou propagovat/lobovat a přizpůsobovat si zákony a prostředí, ve kterém podnikají ve svůj prospěch.
    • h) Rizikem je, že zdroje vlivových skupin uplatňované doposud financováním legální podpory a  propagace politických stran, se přesunou do jiného segmentu s vyšším korupčním potenciálem.

Toť moje postřehy k Vašemu billboardovému tématu. Pokud by se Vám podařilo škrtnout z propagačních kanálů politické reklamy alespoň velkoformátové billboardy, byl by to také dílčí úspěch.
Přeji hodně zdaru v nastolené konfrontaci. Nebudou Vás mít moc rádi.
« Poslední změna: Duben 07, 2016, 08:33:06 dopoledne od Filipensky »
----------------------------------------------------------------------------

Duben 07, 2016, 08:36:36 dopoledneOdpověď #1

Offline Filipenský Vít

  • Sám nezmůžu nic, ale když každý pohne stéblem ...
  • Administrator
  • Nový přispěvovatel
  • *****
  • ID uživatele: 1159
  • Příspěvků: 29
  • Karma: 0
  • majitel, ředitel eurogrant.cz vč. tohoto fóra
Jedinečná příležitost přestat s manipulací a lhaním
« Odpověď #1 kdy: Duben 07, 2016, 08:36:36 dopoledne »
Aktuální finanční problémy ČSSD nahrávají rychlému vyřešení této problematiky.
Závislost kormidla státu na pěnězích (dost často ušpiněných) by se mohla velmi rychle rozplynout jako pára nad hrncem.
Málo kdy se vyskytne konstelace, při které by takového racia mohla dojít většina :-)
Využijeme této příležitosti?
----------------------------------------------------------------------------

Květen 26, 2016, 01:43:20 odpoledneOdpověď #2

Offline Filipenský Vít

  • Sám nezmůžu nic, ale když každý pohne stéblem ...
  • Administrator
  • Nový přispěvovatel
  • *****
  • ID uživatele: 1159
  • Příspěvků: 29
  • Karma: 0
  • majitel, ředitel eurogrant.cz vč. tohoto fóra
prof. Petr Fiala má podobný náhled na potřebu regulace politické reklamy...
« Odpověď #2 kdy: Květen 26, 2016, 01:43:20 odpoledne »
Na setkání v Jihlavě jsem měl příležitost promluvit o problematice s předsedou ODS Petrem Fialou.
http://www.ods.cz/jarni-tour-petra-fialy

Základní body jeho náhledu:
  • V době, kdy lze i obří kampaň nakoupit prakticky jednotlivcem, je regulace nezbytná!
  • Svoji roli v tom sehrává i fakt, že aktuálně v ČR nedisponujeme dostatečně silnými nezávislými a svobodnými medii.
  • V aktuálním stavu nelze politiku bez velkých peněz reálně dělat. Bez obrovské a drahé mediální masáže/kampaně nelze ovlivnit prakticky nic. Nelze to nedělat...
  • Bez peněz to jít musí, jinak dopadneme opravdu špatně!
  • např. 50 mil. Kč je hrubý odhad minimální hranice nákladovosti kampaně pro kandidáta na prezidenta. Kdo na to bude mít? A čí vliv/peníze se v tom promítne ...? Čí peníze použil na svoji kampaň náš aktuální prezident a komu čemu to slouží?
----------------------------------------------------------------------------

 

+-Poslední témata

color watches boo en poems by apponge
Dnes v 12:46:04 odpoledne

PŘESUNUTO: oot by Filipenský Vít
Srpen 04, 2019, 09:24:02 odpoledne

oot by Shermanquoni
Srpen 04, 2019, 03:18:29 odpoledne

oot by Shermanquoni
Srpen 03, 2019, 12:12:43 odpoledne

Elektronický podpis by Shermanquoni
Srpen 01, 2019, 08:50:18 odpoledne

„V nejlepším zájmu dítěte“ kojenecké ústavy - všichni to vědí, přesto to nejde by Filipenský Vít
Listopad 14, 2018, 11:26:33 dopoledne

Podpora budoucímu prezidentovi republiky - oživení debatních témat by Filipenský Vít
Únor 20, 2018, 01:14:19 odpoledne

dTest: Problémy s dodavateli energií by Yamanaka
Září 29, 2017, 08:55:28 dopoledne

dTest zahájil agregační kampaň "chci výhodnější tel. tarif" by Filipenský Vít
Červen 20, 2017, 10:41:32 dopoledne

Neveřejné nabídky operátorů. by Filipenský Vít
Červen 20, 2017, 10:25:13 dopoledne

Powered by EzPortal